Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Środa godz. 11:00 – 14:00
Czwartek 07:00 – 08:00
Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Chciałbyś z kimś porozmawiać.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
- Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Zasady pedagogiczne obowiązujące pedagoga szkolnego:
- Zasada dyskretności opieki.
- Zasada odpowiedzialności za pełny rozwój każdego ucznia.
- Zasada ufności opiekuńczej.
- Zasada podmiotowości ucznia.
- Zasada bezwzględnej walki z zagrożeniami rozwoju uczniów.
Uczniowie mogą się zgłaszać do pedagoga:
- gdy nie radzą sobie z programem nauczania, chcą pomocy i rady z tym związanej,
- gdy ktoś naruszy ich prawa;
- gdy ktoś stosuje wobec nich przemoc;
- gdy potrzebują pomocy i rady;
- gdy chcą porozmawiać z kimś życzliwym;
Rodzice uczniów mogą oczekiwać:
- pomocy w rozwiązaniu sytuacji problemowej, dotyczącej ich dziecka:
- trudności w nauce bądź niepowodzenia szkolne dziecka – możliwość rozpoznania przyczyn kłopotów w nauce, poprzez kontakt z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, diagnozującą przyczyny niepowodzeń szkolnych, deficyty rozwojowe dzieci;
- problemy z zachowaniem dziecka (zmiany zachowania dziecka, problemy dziecka
z rówieśnikami);
Nauczyciele mogą oczekiwać:
- pomocy w zdiagnozowaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych uczniów;
- analizy opinii o uczniach z poradni psychologiczno-pedagogicznej;
- współpracy w zakresie diagnozowania środowiska rodzinnego ucznia, rozpoznawania potencjalnych możliwości, bądź ograniczeń dziecka;
- wspierania w podejmowaniu działań wychowawczych profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego (m.in. organizowanie imprez profilaktycznych, zajęcia wychowawcze z młodzieżą, realizowanie wybranych programów profilaktycznych, zajęcia dotyczące wyboru przyszłej szkoły
i zawodu); - wsparcia w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dotyczących uczniów (np. indywidualnych rozmów z uczniami, rodzicami uczniów sprawiającymi różnego rodzaju problemy wychowawcze, rozmów z agresorami, ofiarami przemocy, uczniami wagarującymi, nieprzystosowaniem społecznym);
- wsparcia w podejmowaniu działań mediacyjnych i kryzysowych w szkole.